Wednesday 15 June 2011

kalau susah nak buang air besar?

kalau susah nk buang air besar..hurmmm....wat can u do is..try to drinks any fiber drinks yang boleh dibli dimana2 drugs stores, selain itu, cara yg paling mudah n cepat..kena minum air vitagen slalu..air vitagen adalah air susu berkultur yang baik untuk penghadaman...dibawah ni ade some of questions yg ditnya bout how good vitagen to us..



(petikan soalan from blog wordpress)
Mengapakah Vitagen perlu diminum setiap hari ?

Vitagen perlu diminum setiap hari untuk mengekalkan keseimbangan yang baik di antara bakteria yang baik dan bakteria yang bahaya. Apabila keseimbangan ini tidak diganggu, kita akan berasa sihat dan segar. Vitagen juga membekalkan flora usus kita dengan bekalan tetap laktobasilus. Laktobasilus di dalam Vitagen bersama dengan bakteria yang baik ddi dalam usus kita akan menindas bakteria yang bahaya daripada merosakan kesihatan kita.

Adakah Vitagen sesuai untuk diminum apabila sedang cirit-birit ?

Ya, Vitagen boleh diminum apabila sedang mengalami cirit-birit. Gangguan terhadap flora usus merupakan satu di antara sebab-sebab yang menyebabkan cirit-birit. Laktobasilus di dalam Vitagen boleh menolong mengembalikan keseimbangan dantara bacteria yang baik dan bacteria yang bahaya di dalam usus kita.

Bolehkah wanita yang sedang mengandung minum Vitagen?
Ya, Vitagen adalah minuman yang sihat.

Bolehkah pesakit asma/lelah minum Vitagen ?
Pesakit asma/lelah adalah dinasihati untuk merujuk kepada doctor.

Bolehkah pesakit kencing manis minum Vitagen ?
Pesakit kencing manis adalah dinasihati untuk merujuk kepada doctor.

Bolehkah Vitagen menyebabkan kerosakan gigi ?
Tidak. Vitagen tidak mengandungi dektran yang merupakan factor utama dalam kerosakan gigi. Dektran akan melekat kepada lapisan enamel gigi dan menyebabkan kerosakan gigi atau kereputan enamel.

Bolehkah Vitagen menyebabkan kahak ?
Tidak.

so, i think vitagen ni mmg bagus untuk penghadaman, just to share with je...its up to u..
ok..tenkiu..

sayangilah perut anda..  ahaks!
 

No comments:

Post a Comment